يکشنبه - 2019 آگوست 25 - 24 ذيحجه 1440 - 3 شهريور 1398
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 250729
تاریخ انتشار : 18 آذر 1397 12:13
تعداد بازدید : 222

مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر

دفاع پایان نامه با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی » در مجتمع کوثر

پایان نامه فاطمه رضایی از طلاب سطح 3 با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی » با راهنمایی حجه الاسلام دکتر محمد (کاوس)روحی بیرق و با داوری حجه الاسلام دکتر مهراب صادق نیا موفق به کسب نمره 19 شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، جلسه دفاع پایان نامه یکی از  طلاب سطح 3 در رشته تفسیر  در روز شنبه 17 آذر ماه جاری برگزار شد.

کیاهور ، معاون پژوهش کوثر،  گفت: پایان نامه فاطمه رضایی از طلاب سطح 3 با موضوع « فرآیند آموزش معاد با تاکید برتفسیر تنزیلی » با راهنمایی حجه الاسلام دکتر محمد (کاوس)روحی بیرق و با داوری حجه الاسلام دکتر مهراب  صادق نیا  موفق به کسب نمره 19 گردید.

کیاهور،  با اشاره به چکیده این پایان نامه گفت: یکی از مهم ترین اصول اعتقادی مسلمانان، بعد از توحید و نبوت، مساله معاد می باشد.خداوند برای آموزش این اصول، از روش های مختلفی استفاده کرده است تا به طور کامل در طول بیست و سه سال آن را برای مردم ابلاغ نماید.همانطور که می دانیم قرآن در دو شهر مکه و مدینه با ویزگی های سیاسی ودینی منحصر به فرد خود، نازل شده است.علاوه بر این، مخاطبان در این شهرها با آیین ها و اعتقادات مختلفی حضور داشته اند.

وی، تصریح کرد: نظر بر آنچه که گفته شد طبیعتا خداوند برای آموزش معاد، باید از روش خاصی استفاده نماید و راه فهم و کشف این فرآیند و روش، بررسی آیات معاد با توجه به ترتیب نزول می باشد.این پژوهش مسئله فرآیند آموزش معاد را با تاکید بر تفسیر تنزیلی مورد پژوهش قرار داده و از روش کتابخآن های درگردآوری و توصیفی- تحلیلی درتجزیه و تحلیل مطالب استفاده کرده است.

کیاهور، ادامه داد: در این پژوهش پس از بررسی مسئله معاد که شامل موضوعات گوناگونی از جمله تهدید منکران قرآن و پیامبر به آتش دوزخ، ویژگی های بهشت و بهشتیان، جواب به منکران حیات مجدد انسان، دگرگونی نظام آفرینش در آستانه قیامت و ....می شود، نظر مفسران در این خصوص مورد بررسی قرار داده است.در این پژوهش برای بررسی مسئله معاد، ارزیابی و تطبیق موضوعات در سور مکی و مدنی به عمل آمده است و نهایتاً به فرآیند محتمل برای آموزش معاد در سوره های مکی و مدنی دست یافته شده است.

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :